Урок 23 група на 29.02

 

На 29.01.2021р.

Предмет «Організація перевезення пасажирів»

Тему уроку «Правила перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом»

Скласти опорний конспект уроку

Домашнє завдання пройти онлай-тести

https://onlinetestpad.com/ho7vzmbcyzueu

«Загальні положення правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України»

Поїзд денний - поїзд, який сформований з вагонів, обладнаних місцями для сидіння 1-го, 2-го та 3-го класів з індивідуальною нумерацією.

Поїзд додатковий - пасажирський поїзд, не включений до поїздів цілорічного курсування.

Поїзд комерційний - пасажирський поїзд, призначений перевізником для перевезення пасажирів на замовлення юридичної або фізичної особи на договірних умовах.

Поїзд міський - поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у міському сполученні з визначеною кількістю місць для сидіння.

Поїзд нічний - поїзд, який сформований з вагонів, обладнаних місцями для лежання - СВ, купейних (К) та плацкартних (ПЛ), з індивідуальною нумерацією місць.

Поїзд пасажирський - поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів, багажу та вантажобагажу. Залежно від швидкості поїзди можуть бути пасажирськими, швидкими, прискореними, швидкісними, високошвидкісними. До складу пасажирського поїзда можуть також входити вагони зі спеціальним обладнанням, що належать до пасажирських. Виділяють денні і нічні поїзди.

Поїзд підвищеного комфорту - пасажирський поїзд, сформований з вагонів типової або спеціальної конструкції, яким присвоєна категорія підвищеного комфорту.

Поїзд спеціальний - додатковий пасажирський поїзд, призначений для перевезення груп пасажирів на замовлення юридичної або фізичної особи.

Поїзд приміський - поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у приміському сполученні.

Поїзд регіональний - поїзд, який сформований з вагонів, обладнаних місцями для сидіння 1-го, 2-го та 3-го класів з індивідуальною нумерацією та призначений для перевезення пасажирів у прямому та місцевому сполученні.

Посадочний документ - візуальна форма електронного проїзного документа, що роздруковується на паперовому носії або зберігається як сукупність електронних даних (на смартфоні, планшеті тощо).

 

Повна вартість проїзду (вартість проїзду дорослого пасажира) в спальних вагонах та вагонах з сидячими нумерованими місцями поїздів прямого та місцевого сполучення складається з двох частин:

- квиток - частина вартості проїзду, змінювана залежно від категорії вагона та поїзда, що компенсує витрати на переміщення вагона;

- плацкарта - частина вартості проїзду, змінювана залежно від категорії вагона, поїзда, що компенсує витрати на підготовку в рейс та обслуговування вагона.

До складових вартості проїзного документа включається квиток, плацкарта, податок на додану вартість, страховий збір (страховий платіж), плата за продаж проїзного документа (комісійний збір) та може включатись за бажанням пасажира плата за користування комплектом постільних речей та інші послуги, що надаються суб'єктом господарювання.

Перевезення пасажирів здійснюється між усіма залізничними станціями, відкритими для посадки, висадки пасажирів, за розкладом руху пасажирських поїздів, у категоріях вагонів:

а) 1, 2, 3 класів - з відкритими та закритими купе з місцями для сидіння;

б) загальні сидячі - з відкритими купе з місцями для сидіння;

в) плацкартні - з відкритими купе з місцями для лежання;

г) купейні - з окремими чотиримісними купе з місцями для лежання;

ґ) м'які - з окремими двомісними "СВ" та тримісними купе з місцями для лежання.

Залежно від внутрішнього облаштування та конструкції зазначені вагони можуть визначатись як вагони підвищеного комфорту, економ-класу або фірмові з рівнем сервісного обслуговування класу «комфорт», «стандарт» та «економ» тощо.

Крім цього, у вагонах можуть виділятись також аналогічні типи купе.

Вагони можуть бути також комбінованими - з купе різної категорії.

Кожний пасажир має право займати, як правило, одне місце згідно із придбаним проїзним документом. На бажання пасажира і за наявності вільних місць йому може надаватись можливість викупити окреме купе в купейному вагоні для проїзду одного, двох чи трьох пасажирів, для одного пасажира - двомісне купе у вагоні "СВ", або для одного-двох пасажирів - тримісне купе в м'якому вагоні.

За умови прямування одного пасажира в окремому купе проїзд оформляється одним проїзним документом. За умови прямування двох чи трьох пасажирів в окремому купе проїзд на всі місця купе оформляється на окремих бланках із зазначенням прізвища та імені у проїзному документі, що оформляється на додаткове(і) місце(я) одного з пасажирів, який буде прямувати в цьому самому купе.

2.27. Проїзд у сімейному купе оформляється на одному бланку проїзного документа, на якому ставиться відмітка "сімейне купе". При цьому проїзд у "сімейному купе" дозволяється для кількості осіб - не більше 3 дорослих та дітей до 6 років, які прямують з ними.

2.28. Діти до 14 років допускаються до перевезення в пасажирських поїздах тільки в супроводі дорослих.

2.29. Пасажир, який перевозить дитину до 14 років, повинен мати документ, який підтверджує вік дитини, і надавати його особам, які контролюють, під час посадки в поїзд та на шляху прямування.

2.30. Вік дитини, що дає право на знижку вартості проїзду, визначається на день від'їзду.

2.31. Дитина віком до 6 років, якщо вона не займає окремого місця, перевозиться з дорослим пасажиром безплатно без придбання проїзного документа.

2.32. При прямуванні з одним дорослим пасажиром більше однієї дитини до 6 років пасажир повинен додатково придбати дитячий проїзний документ на кожне місце, займане дітьми.

2.33. Перевезення дитини від 6 до 14 років та дитини віком до 6 років, для якої супровідник бажає мати окреме місце, здійснюється за дитячими проїзними документами.

2.34. Оформлення проїзних документів, у тому числі електронних, здійснюється з використанням терміналів автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями, електронних каналів обслуговування, у тому числі автоматів самообслуговування (кіосків), і за ручною технологією за 45 діб до відправлення поїзда. Продаж проїзних документів на окремі поїзди може здійснюватися за 90 діб. Інформація про строки продажу, у тому числі менші за 45 діб, доводиться до відома пасажирів. Продаж проїзних документів на регіональні поїзди, які обслуговуються моторвагонним рухомим складом, здійснюється за 10 діб до відправлення поїзда.

Продаж проїзних документів (у тому числі електронних) здійснюється квитковими касами, а також через електронні канали обслуговування.

Оформлення проїзних документів через електронні канали обслуговування здійснюється таким чином:

при оформленні проїзного документа із відкладеним друком пасажиру видається роздрук - підтвердження замовлення проїзного документа, на підставі якого у будь-який час до відправлення поїзда автоматизованою касою або через автомати самообслуговування (кіоски) роздруковується проїзний документ на відповідному бланку;

при оформленні електронного проїзного документа пасажир отримує посадочний документ, роздрукований на папері або збережений на електронному носії (мобільний телефон, компактний персональний комп'ютер тощо), що підтверджує факт сплати коштів пасажиром і надає право на проїзд без звернення до квиткової каси. Інформація про оформлені електронні проїзні документи (посадочні документи) заноситься до відповідної відомості. QR-код, розміщений на посадочному документі, зчитується провідником вагона за допомогою відповідного пристрою.

За зверненням пасажира роздруківка електронного проїзного документа на бланку встановленого зразка здійснюється за додаткову плату, встановлену перевізником, у порядку, що не суперечить законодавству про захист економічної конкуренції.

Посадка до вагона та проїзд пасажира дозволяється за електронним проїзним документом, що має статус "оплачений". Електронні проїзні документи, що мають статус "використаний", "погашений", "повернений", є недійсними для проїзду.

2.35. Оформлення проїзного документа здійснюється в присутності особи, що має намір придбати проїзний документ для себе чи для іншої особи.

Оформлення у квитковій касі повних та дитячих проїзних документів, у тому числі електронних, здійснюється із внесенням до проїзних документів прізвища та імені пасажира зі слів особи, яка здійснює оплату проїзного документа.

Під час оформлення проїзних документів з використанням мобільного зв'язку, Інтернету, спеціалізованих автоматів самообслуговування тощо прізвище та ім'я особи, що буде здійснювати поїздку, зазначає особа, яка здійснює оформлення та оплату проїзного документа.

У проїзних документах (крім пільгових та безплатних) на проїзд у регіональних поїздах та квитках на проїзд у поїздах приміського сполучення прізвище та ім'я особи не зазначаються.

Прізвище та ім'я пасажира у проїзному документі можуть зазначатися зі скороченням до 20 знаків (із врахуванням технічних можливостей автоматизованих систем).

2.36. Пункти продажу можуть організовувати за телефоном приймання замовлень на доставку проїзних документів за місцем проживання, роботи, навчання, відпочинку чи іншого місця, зазначеного пасажиром.

2.37. Одна особа має право придбати за одним зверненням до каси до 9 проїзних документів уключно незалежно від напрямків та проїзні документи на зворотний проїзд чи на проїзд з пункту пересадки до них.

2.38. Групові перевезення пасажирів за заявками юридичних та фізичних осіб оформляються згідно з установленою технологією.

Оформлення групових перевезень здійснюється за груповими проїзними документами. Кількість місць оформлених за одним груповим проїзним документом повинна бути не більше кількості місць, ніж в одному вагоні. Оформлення перевезення організованої групи в одному вагоні здійснюється на одному проїзному документі. За бажанням керівника групи можуть бути оформлені проїзні документи для окремих пасажирів у складі групи.

Якщо кількість місць, зазначена в замовленні на перевезення групи, становить більше половини загальної кількості місць цього поїзда, то пункт продажу може пропонувати замовнику перевезення в додатковому поїзді.

2.39. У проїзних документах, оформлених у вагони з нумерованими місцями, зазначаються номер та дата відправлення поїзда, номер вагона та номер місця, у тому числі при продажу з проміжних станцій.

2.40. Проїзні документи оформляються на проїзд у безпересадковому сполученні. У разі оформлення окремих проїзних документів для проїзду з пересадками квитковий касир зобов'язаний узгодити з пасажиром інтервал між часом прибуття поїзда до пункту пересадки за розкладом та часом відбуття поїзда з пункту пересадки.

Як правило, поїзди вибирають за розкладом руху таким чином, щоб строк очікування відправлення поїзда з пункту пересадки після прибуття у цей пункт був мінімальним, якщо інші умови щодо строку перебування пасажира в пункті пересадки ним не вказано.

2.41. Продаж проїзних документів у вагон безпересадкового сполучення до станцій перечеплення вагонів і розташованих ближче розпочинається тільки в добу відправлення поїзда, а весь інший час - тільки до станцій, розташованих далі від станцій перепричеплювання вагонів.

2.42. Оформлення проїзних документів у зворотному напрямку та на поїзди, які відходять з пунктів пересадки, здійснюється, як правило, з пунктів формування чи обертання поїздів.

2.43. Проїзний документ у вагон зі змінним трафаретом видається не далі ніж до станції зміни трафарету.

2.44. Забороняється оформлення проїзду за простроченими та невстановленого зразка пільговими документами, при відсутності потрібних печаток, з незасвідченими виправленнями.

2.45. Загублені та викрадені проїзні документи не поновлюються.

Поновлення пошкоджених проїзних документів здійснюється у квиткових касах за поданням паспорта пасажира та письмової заяви пасажира. На зворотному боці поновленого проїзного документа наноситься відмітка "Поновлений" та зазначаються дата, підпис, прізвище та ініціали касира. Повернення поновлених проїзних документів здійснюється згідно з розділом 19 цих Правил.

2.46. У разі надання одному пасажиру проїзних документів для двох та більше осіб квитковий касир оформляє, як правило, рівну кількість верхніх і нижніх місць. Виняток може бути зроблений особам з інвалідністю, особам похилого віку, хворим, пасажирам з дітьми.

2.47. Перевізник має право відмовити в оформленні проїзних документів у разі, якщо:

а) замовник проїзного документа не згоден з умовами цих Правил;

б) у поїзді немає вільних місць.

2.48. Перевізник може організовувати продаж проїзних документів на окремі поїзди (вагони) з урахуванням вимог пасажира до купе - "чоловіче", "жіноче", "змішане".

2.49. Проїзні документи видаються пасажиру після їх повної оплати.

Під час отримання проїзного документа пасажир повинен, не відходячи від каси, перевірити правильність зазначених у ньому відомостей, у тому числі прізвища та імені, та одержану здачу.

2.50. Виданий пасажиру проїзний документ дійсний тільки на час прямування поїзда між станціями, указаними в ньому.

2.51. Дійсність проїзного документа (квитка і плацкарти) продовжується:

а) у разі ненадання пасажиру місця, указаного в проїзному документі;

б) у разі запізнення пасажира на поїзд з пункту пересадки з вини перевізника.

2.52. Дійсність квитка (однієї з двох частин проїзного документа) продовжується:

а) у разі запізнення пасажира на поїзд, якщо про це було заявлено ним не пізніше однієї години після відправлення поїзда;

б) якщо пасажир не зміг виїхати поїздом, указаним у проїзному документі, унаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред'явив проїзний документ разом з довідкою лікувального закладу не пізніше 10 діб після одужання. У цих випадках нова поїздка може бути оформлена протягом однієї доби після поставлення відмітки про продовження дійсності квитка.

2.53. Під час оформлення проїзних документів квитковий касир або інший працівник, який одержує гроші під час розрахунку з пасажиром, повинен з'ясувати, чи згоден пасажир сплатити вартість за користування у вагоні постільними речами та інші послуги, що надаються суб'єктом господарювання.

У разі сплати пасажиром за його власним бажанням у квитковій касі вартості користування постільними речами та іншими послугами, що надаються суб'єктом господарювання відповідна інформація зазначається у проїзному чи іншому документі.

8.38. Пасажир може бути видалений з поїзда в таких випадках:

а) якщо перебуває у явно вираженому нетверезому стані та порушує при цьому правила проїзду і громадський порядок, заважає спокою інших пасажирів. На проїзному документі проставляється відмітка "Відмовлено в перевезенні на підставі пункту 8.38 Правил";

б) якщо перебуває в стані захворювання та потребує медичної допомоги. У цьому разі пасажира з його речами видаляють з поїзда з обов'язковою участю медичного персоналу.

Якщо пасажира видаляють з поїзда в непритомному стані, то його речі разом з проїзним документом передають начальнику вокзалу (станції), де видалено пасажира, за актом, складеним начальником поїзда (провідником безпересадкового вагона (стюардом)) та підписаним начальником поїзда, начальником вокзалу (станції) та пасажиром, який їде у цьому вагоні. Після одужання пасажиру повертаються його речі та вартість проїзду за непрослідувану відстань. Вартість плацкарти не повертається.

Якщо ж пасажир побажає продовжити поїздку, то проїзний документ і лікарняний лист чи довідка медичного закладу пред'являються в касу для оформлення проїзду. Багаж у разі прослідування його далі станції висадки пасажира повертається безплатно до станції видалення пасажира на підставі телеграми начальника вокзалу (станції), де пасажир був видалений;

в) при виявленні перевезення пасажиром заборонених до перевезення предметів та речовин і відмові видалити їх з поїзда. У цьому разі на проїзних документах проставляється відмітка "Неправильне перевезення ручної поклажі".

 

Предмет «Оформлення квитків у приміському сполученні»

Тема уроку «Форми бланків, які використовуються на залізничному транспорті у приміському сполученні сполучення»

Заповнити таблицю записати в зошит та надіслати в вайбер.

Форма бланку

Призначення

Складові

Колір

Код 101

 

 

 

Код 102

 

 

 

Код 103

 

 

 

Абонементний повний

 

 

 

Абонементний пільговий

 

 

 

Абонементний студентський

 

 

 

Квиток вихідного дня

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні здобувачі освіти,  на період дистанційного навчання  працюємо за розкладом, вказаним на сайті ліцею  https://dnz-zpl.kr.ua/ Кожен ...