ОФОРМЛЕННЯ
КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГУ ЛУ-99П
3агальні положення
У даному
розділі описано виконання у квиткових касах операцій з «Квитанціями на послугу»
(ЛУ-99п) за користування постільними речами у вагоні.
У АСК ПП УЗ
забезпечена можливість щодо виконання у квитковій касі квитково- касових
операцій з "Квитанціями на послугу". Сплата послуги за користування
постільними речами у поїзді здійснюється тільки при проїзді у вагонах Залізниць
України.
Оформлення в
квитковій касі послуги за користування постільними речами у вагоні виконується
на бланках суворого обліку „Квитанція на послугу
ЛУ-99п". Оформлення квитанції на послугу здійснюється тільки за згодою
пасажира за наявності у нього відповідного проїзного документа.
В АСК ПП УЗ
виконуються такі квитково-касові операції з квитанціями на послуги:
1)
оформлення
квитанції на послугу;
2)
погашення квитанції
на послугу;
3)
повернення
квитанції;
4)
анулювання
замовлення;
5)
отримання звітів
касира.
Оформлення
квитанцій на послуги здійснюється на терміналах, встановлених у квиткових касах
як за готівку, так і за безготівковим розрахунком до всіх видів проїзних
документів, які були оформлені у АСК ПП УЗ. Вид розрахунку, за яким
здійснюється сплата вартості квитанцій за послугу може відрізнятись від виду
розрахунку, за яким була сплачена вартість проїзного документа.
Оформлення квитанцій на послуги на терміналах бюро
замовлень та ДТМ не здійснюється.
Оформлення квитанцій на послуги до проїзних документів,
які були оформлені через інші автоматизовані системи у АСК ПП УЗ не
виконується.
У разі введення
благодійних акцій для певних категорій пасажирів щодо безкоштовного надання
послуг за користування постільними речами у вагоні оформлення «Квитанцій на
послуги ЛУ-99п» для цих категорій пасажирів здійснюється без сплати грошей.
До одного
проїзного документа може бути оформлена тільки одна квитанція на послуги. На
одному бланку „Квитанції на послуги" може бути оформлена сплата вартості
послуг за користування постільними речами у вагоні на одну особу, декількох
осіб або групу осіб.
Для одного
пасажира, який займає окреме місце, може бути оформлений тільки один комплект
постільних речей.
Кількість
комплектів постільних речей, за які здійснено сплату по квитанції на послуги,
може дорівнювати або бути меншою кількості осіб, для яких здійснюється
оформлення відповідного проїзного документа.
Повернення
невикористаних „Квитанцій на послугу" здійснюється не пізніше 3-х годин
після відправлення поїзда зі станції початку поїздки пасажира.
Повернення
платежів за невикористані квитанції на послугу, сплата яких здійснювалась
готівкою, виконується безпосередньо у квитковій касі.
Повернення
платежів за невикористані квитанції на послугу, сплата яких здійснювалась за
безготівковим розрахунком, виконується у претензійному порядку
фінансово-економічною службою Залізниці.
Операції
часткового повернення та переоформлення "Квитанцій за послуги" у
системі не виконуються.
Часткове
повернення та переоформлення „Квитанцій за послуги", сплачених готівкою
виконується у системі двома операціями: спочатку здійснюється повне повернення
„старих" квитанцій, потім - оформлення „нових" квитанцій за послуги з
урахуванням нових умов проїзду.
Повернення
„Квитанцій за послуги", сплачених за безготівковим розрахунком
здійснюється у претензійному порядку.
У разі
припинення поїздки або зупинки на шляху прямування плата за послуги за
користування постільними речами не повертається.
Для забезпечення можливості виконання на
терміналі квитково-касових операцій з „Квитанціями на послугу ЛУ-99п"
необхідно:
1)
по запасу бланків
суворого обліку ввести інформацію про наявність на запасі бланків „Квитанції на
послуги ЛУ-99п":
2)
терміналу, на якому
будуть виконуватись операції з „Квитанціями на послуги ЛУ-99п", має бути
дозволено виконання операції КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГУ (Р78);
3)
перед початком
роботи касир повинен отримати початковий звіт із зазначенням у ньому інформації
щодо серії та номера бланка першої на залишку „Квитанції на послуги" .
Після отримання
початкового звіту необхідно у діалоговому вікні "Головне меню "
необхідно підвести курсор до операції КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ і натиснути клавішу ENTER або натиснути
клавішу F10-Послуги у вікні „Продаж" - на
екран пред'явиться діалогове вікно „Квитанції на послугу".
Діалогове
вікно „Квитанції на послугу" є уніфікованим вікном, за допомогою якого
виконуються всі квитково-касові операції з квитанціями на послугу - оформлення,
погашення, повернення. Діалогове вікно „Квитанції на послугу" поділено на
дві частини, у кожній з яких операції виконуються у пакетному та автономному
режимах.
У АСК ПП УЗ
забезпечена можливість здійснення оформлення квитанцій на послугу у двох
режимах: пакетному та автономному.
При оформленні квитанцій на послугу у
пакетному режимі передбачено, що оформлення
квитанції на послугу до проїзних документів здійснюється тільки наступним
замовленням після оформлення відповідних проїзних документів шляхом переходу з
вікна „Продаж" („Продаж за бронь-замовленням", „Викуп для
групи") до вікна „Квитанції на послугу" при натисненні клавіші F10.
Інформація з
кожного оформленого проїзного документа (семизначний номер замовлення у
системі, кількість пасажирів на кожному бланку проїзного документа, вид
розрахунку, вид документа) програмно приформовується у запит на оформлення у
пакетному режимі квитанцій на послуги до цих проїзних документів.
У пакетному
режимі максимально одним замовленням у систему може бути оформлено чотири
бланка „Квитанції на послугу".
При оформленні квитанцій на послугу у
автономному режимі передбачено, що
оформлення квитанції на послугу до проїзних документів здійснюється у будь-який
момент, за наявності оформлених проїзних документів. У запиті на оформлення в
автономному режимі квитанції на послуги зазначається інформація з проїзного
документа (захисний код, шифр та порядковий номер документа, семизначний номер
замовлення у системі, кількість пасажирів на кожному бланку проїзного
документа, вид розрахунку), до якого здійснюється оформлення квитанції на
послуги. У системі виконується програмний пошук оформленого проїзного
документа, до якого оформлюється квитанція на послуги. Одним запитом у систему
в автономному режимі може бути оформлений один бланк „Квитанції на
послугу".
Оформлення
квитанцій на послугу до погашених або повернених проїзних документів програмно
заборонено.
Операції
погашення та повернення квитанцій на послуги здійснюється в автономному режимі.
Перехід від
пакетного до автономного режиму та навпаки здійснюється за допомогою клавіші F5.
По
закінченні зміни касиром має бути отриманий „Кінцевий звіт". У діалоговому
вікні „Отримання кінцевого звіту" необхідно зазначити серію та номер
останнього використаного бланка „Квитанція на послугу" .
Документ „Кінцевий звіт по квитанціям за послуги"
містить інформацію про виконані квитково-касові операції з квитанціями за
послуги.
Оформлення
квитанцій на послуги в автономному режимі
Для оформлення квитанції на послугу необхідно у
діалоговому вікні "Головне меню" підвести курсор під поле КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ, після чого натиснути клавішу Enter. Після натиснення клавіші Enter відбувається перехід до діалогового вікна "Квитанції на послуги -
автономний режим" [Рисунок 1].
При введенні
замовлення в автономному режимі у нижній частині діалогового вікна заповнюються
такі ключі:
1)
R - вид операції, 10- оформлення (пред'являється автоматично).
Вказується обов'язково;
2)
F - розбито на
п'ять полів, у яких зазначається інформація з проїзного документа, до якого
необхідно оформити квитанцію (захисний код, шифр документа, порядковий номер у
замовленні, номер замовлення у системі, дата продажу);
3)
X - розбито на два
поля, у яких зазначається: у першому полі - кількість комплектів , у другому -
вид розрахунку, за яким буде здійснюватися сплата послуг.
Якщо кількість
комплектів постільних речей та вид оплати для квитанції на послуги не
відрізняється від кількості осіб та виду оплати, для яких здійснено оформлення відповідного
проїзного документа, поле X не заповнюється, а враховується програмно у
відповідності до проїзного документа.
Ключ X
заповнюється тільки у випадку, якщо кількість комплектів постільних речей та
вид оплати для квитанції на послуги ( або один цих реквізитів), відрізняється
від кількості осіб та виду оплати, для яких здійснено оформлення відповідного
проїзного документа.
Кількість комплектів постільних речей, за які здійснено сплату по
квитанції на послуги, може дорівнювати або бути меншою кількості осіб, для яких
здійснено оформлення відповідного проїзного документа.
При
необхідності змінення виду розрахунку, за яким буде здійснюватися сплата
послуг, у другому полі зазначаєш»: Г
- готівка або ПП чи ПД - безготівковий
розрахунок.
Поле ключа І при оформлені квитанції в автономному
режимі не використовується.
У
діалоговому вікні „Квитанція на послугу" касир може користуватися такими
функціональними клавішами:
F1 -ДОПОМОГА
при натисненні на клавішу F1
надається довідка про призначення ключів даного вікна;
ENTER-ВИКОНАТИ
при натисненні на клавішу Enter відбувається
відправлення введеного замовлення на виконання до системи. Якщо замовлення
введено без помилок і може бути виконано системою, на екрані пред'являється
діалогове вікно "Сформована квитанція на послуги";
F3
- ВИХІД
перехід до діалогового вікна "Головне меню";
F4 - РЕШТА
перехід до діалогового вікна „Розрахунок решти";
F5 - ЗМІНА РЕЖИМУ
переключення між пакетним та автономним режимами;
F9 - ОСТАННЯ ВІДПОВІДЬ
на екран пред'являється інформація останньої відповіді.
КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ.
ПАКЕТНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ.
B ________ Q ______
X1
X2
X3
X4
_________________________________________________________________________
АВТОНОМНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ (R=10). ПОГАШЕННЯ (R=25). ПОВЕРНЕННЯ
(R=20)
R___________ F_____________ X____ ______ I____________
ENTER- F1-ДОПОМОГА F4-РЕШТА F3-ВИХІД F9-ОСТ.ВІДП.
F5- ЗМІНА РЕЖИМІВ
Рисунок 1 -
Діалогове вікно "Квитанція на послугу" - автономний режим
У діалоговому
вікні "Сформована квитанція на послуги" касир може виконати друк
квитанції на принтері за допомогою клавіші F4 або відмовитися від замовлення за допомогою клавіші F12.
Після натиснення клавіші F4 здійснюється (з метою додаткового контролю за
використанням бланків проїзних, перевізних документів та квитанцій на послуги)
автоматичний вихід бланка з принтера. Після повторного закладення бланку та
натиснення клавіші F4 виконується друк квитанції.
При натисненні клавіші F12
на екран пред'являється повідомлення ЗАМОВЛЕННЯ
АНУЛЬОВАНО.
Після
натиснення клавіші F4 квитанція вважається оформленою, вміст квитанції записується до архіву
системи. Після натиснення клавіші F12 інформація про квитанцію на послугу до архіву не
записується.
Оформлення квитанцій на послуга в пакетному режимі
Для оформлення квитанції на послугу в пакетному режимі
необхідно у діалоговому вікні "Продаж"
("Продаж за бронь-замовленням", "Викуп для груп") наступним
замовленням натиснути клавішу F10. Після натиснення клавіші F10
відбувається перехід до діалогового вікна „Квитанція на
послуги - пакетний режим" .
|
КВИТАНЦІЇ НА ПОСЛУГИ.
ПАКЕТНИЙ
РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ.
B
________ Q
______
X1____ _____ _____ X2_____ _____ ____ X3______ _____ ____ X4_____ ______ ____ _________________________________________________________________________ АВТОНОМНИЙ РЕЖИМ. ОФОРМЛЕННЯ (R=10). ПОГАШЕННЯ (R=25).
ПОВЕРНЕННЯ (R=20)
R___________ F_____________ X____ ______ I____________
ENTER- F1-ДОПОМОГА F4-РЕШТА F3-ВИХІД F9-ОСТ.ВІДП. F5- ЗМІНА РЕЖИМІВ |
Заповнення ключів у діалоговому вікні „Квитанції на
послуги":
1)
В - заповнюється
автоматично.
Вказується номер замовлення в системі щодо оформлення
проїзних документів, до яких необхідно оформити квитанції на послугу;
2)
Q- поточна дата
(заповнюється автоматично);
3)
XI, Х2, ХЗ, Х4 -
заповнюється автоматично.
Для кожної
квитанції на послугу у відповідності до порядку, зазначеному у попередньому
замовленні на оформлення проїзних документів, програмно визначається кількість
комплектів (перше поле), вид розрахунку (друге поле) та види оформлених
проїзних документів (трете поле). У тексті запиту відображується програмно
приформована
інформація щодо кількості комплектів та видів оформлених
проїзних документів, вид розрахунку не відображується, а враховується за про
мовчанням у відповідності до оформлених проїзних документів.
Якщо
кількість комплектів постільних речей та вид оплати для квитанції на послуги,
відрізняється від кількості осіб та ваду оплати, для яких здійснено оформлення
відповідного проїзного документа, то ці реквізити ключів XI, Х2, ХЗ, Х4 ( для кожного ключа X) можуть бути
відкориговані касиром. Трете поле - види оформлених проїзних документів
корегуванню не підлягає.
Кількість
комплектів постільних речей, за які здійснено сплату по квитанції на послуги,
може дорівнювати або бути меншою кількості осіб, для яких здійснено оформлення
відповідного проїзного документа.
При
необхідності змінення виду розрахунку, за яким буде здійснюватися сплата
послуг, у другому полі зазначається: Г
- готівка або ПП чи ПД -
безготівковий розрахунок.
У разі, якщо
до якого-небудь з проїзних документів не буде виконуватись оформлення квитанції
на послугу, то за відповідним ключем XI, Х2, ХЗ, Х4 необхідно видалити
інформацію щодо кількості комплектів (перше поле).
Перелік функціональних клавіш, якими можна скористатися у
діалоговому вікні "Квитанція на послугу" - пакетний режим аналогічно
до автономного режиму.
При натисненні на клавішу Enter
відбувається відправлення введеного замовлення на
виконання до системи. Якщо замовлення введено без помилок і може бути виконано
системою, на екрані пред'являється діалогове вікно "Сформовані квитанції
на послугу" .
Після
натиснення клавіші F4 здійснюється автоматичний вихід бланка з принтера. Після
повторного закладення бланку та натиснення клавіші F4
виконується друк квитанції. Відмова від друку
відбувається при натисненні клавіші F12.
Якщо в
пакетному режимі здійснюється оформлення декількох квитанцій на послуги, у
діалоговому вікні „Сформована квитанція на послуги" їх можна переглянути
за допомогою клавіш F7- вперед
(F8- назад). Друк квитанцій здійснюється
послідовно
Погашення
зіпсованих квитанцій на послугу
Погашенню
підлягають зіпсовані квитанції, які були оформлені засобами АСК ПП УЗ, якщо ці
документи:
1)
не чітко і
неповністю надруковані, надрукована інформація зсунута відносно друкарської
розмітки бланка;
2)
переписані вручну з
екрана в зв'язку з відмовою принтера;
3)
мають розходження
між серією та номером бланка, надрукованими в службовому рядку документа, і друкарським
номером бланка;
4)
помилково оформлені
(в результаті помилки касира або непорозуміння з пасажиром, що виявляється
після друку).
Погашення
зіпсованих квитанцій виконується на тому ж самому терміналі, запасі та тим же
самим касиром, який виконував оформлення квитанції.
Погашення
зіпсованих квитанцій виконується у касі продажу безпосередньо під час діалогу з
пасажиром при виявленні помилок у документі або у разі відмови від його викупу.
Друк документа „Погашення" здійснюється на бланку „Допоміжний
документ".
Погашення
можливе в межах встановленої константи з моменту оформлення квитанції на
послугу.
Погашення може бути:
звичайне погашення можливо виконати впродовж 1 години
після оформлення документа;
примусове погашення виконується впродовж 6 діб з моменту
оформлення квитанції на послугу.
Примусове
погашення може бути здійснено тільки з дозволу адміністратора пункту продажу. У
всіх випадках примусового погашення на допоміжному документі друкується надпис ПОГАШЕННЯ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ТЕРМІНУ
ПОГАШЕННЯ. Про проведення примусового погашення касир повинен
скласти акт із зазначенням причини несвоєчасного погашення.
Всі
зіпсовані квитанції на послуги повинні бути погашені до отримання касиром
кінцевого звіту за зміну та завірені старшим касиром впродовж зміни. Якщо касир
одержав кінцевий звіт за зміну, а в наявності є непогашені зіпсовані документи,
касир повинен отримати початковий звіт, погасити дані зіпсованого документа, а
потім знову отримати кінцевий звіт.
Погашені квитанції на послугу
скріпляються з відповідними бланками „Погашення" та по закінченні зміни
прикладаються до звіту.
Операція
погашення квитанції на послугу, здійснюється у діалоговому вікні «Квитанції на
послуги» із заповненням:
1)
R - код операції для погашення необхідно вказати значення 25;
2)
F - реквізити
службового рядка квитанції на послугу:
захисний код квитанції (3 знаки);
—шифр (1 знак) та номер документа в замовленні (1 цифра);
номер замовлення в системі (7 знаків);
—дата оформлення квитанції на послугу (4 знаки - день та
місяць).
3)
I - виконання примусового погашення (зазначити літеру X).
Призначення функціональних клавіш діалогового вікна є таким:
F1 - ДОПОМОГА
довідка про призначення ключів діалогового вікна;
F3-ВИХІД
перехід до діалогового вікна „Головне меню";
Enter - ВИКОНАТИ
Відправлення замовлення на погашення квитанції для
обробки до системи. Якщо умови погашення документа виконуються, на екран
пред'являється діалогове вікно „Сформований документ погашення квитанції на
послуги".
Якщо реквізити службового рядка квитанції, що вказуються
для виконання погашення зазначені невірно, у нижній частині діалогового вікна
„Квитанції на послугу" пред'являється повідомлення КВИТАНЦІЮ НЕ ЗНАЙДЕНО.
Якщо термін
погашення, встановлений в межах часової константи, закінчився, у нижній частині
діалогового вікна „Квитанція на послугу" пред'являється повідомлення
ТЕРМІН ПОГАШЕННЯ ЗАКІНЧИВСЯ.
Якщо перевізний
документ вже був погашений, у нижній частині діалогового вікна „Квитанції на
послугу" пред'являється повідомлення КВИТАНЦІЯ ПОГАШЕНА.
F4 - РЕШТА - розрахунок решти;
F5 - ЗМІНА РЕЖИМУ
переключення між пакетним та автономним режимами;
F9 - ОСТАННЯ ВІДПОВІДЬ
при натисненні функціональної клавіші F9 на екран
пред'являється діалогове вікно з документами останнього замовлення (за
наявності).
Після натиснення
клавіші ENTER у разі
позитивного виконання замовлення на екран пред'являється діалогове вікно
„Сформований документ погашення квитанції на послуги" .
У діалоговому
вікні „Сформований документ погашення квитанції на послугу", касир може
натиснути одну з таких клавіш:
F4-ДРУК
друк допоміжного документа при погашенні;
F12-ВІДМОВА
відмова від друку допоміжного документа при погашенні
квитанції.
Після натиснення клавіші F12
інформація про погашення квитанції на послугу до системи
не заноситься, у діалоговому вікні „Квитанція на послугу" пред'являється
повідомлення ЗАМОВЛЕННЯ АНУЛЬОВАНО.
У системі
передбачена можливість друку дубля документа „Погашення квитанції на
послугу". Дубль документа може бути отриманий безпосередньо після друку
оригіналу документа „Погашення квитанції на послугу" при натисненні на
клавішу F9 - ОСТ. В ІДП. Друк
дубля відбувається при натисненні на клавішу F4-друк.
Документ „Погашення квитанції на послугу" касир
скріпляє з погашеною квитанцією та по закінченні зміни передає разом зі звітом
до ЦОП.
Повернення невикористанні квитанцій на послуги
Повернення
квитанцій на послуги програмно дозволяється не пізніше 3-х годин після
відправлення поїзда зі станції, вказаної на проїзному документі.
Повернення грошових сум відбувається, якщо квитанції були оформлені за
готівку в касах, які підключені до АСК ПП УЗ, та повертаються в касах,
підключених до АСК ПП УЗ.
Повернення
грошових сум з квитанцій на послуги, які були оформлені за безготівковим
розрахунком здійснюється у претензійному порядку через фінансово-економічну
службу залізниці
Повернення
квитанцій на послуги виконується у випадку:
-
відмови пасажира за
власним бажанням;
-
нездійснення
перевезення з вини Залізниці
Встановлюється такий адміністративний порядок повернення - першою
операцією здійснюється повернення проїзного документа, наступною операцією -
повернення квитанції на послугу.
Операція
повернення квитанції на послугу, здійснюється у діалоговому вікні „Квитанції на
послуги" із заповненням:
1)
R- код виду операції (для повернення -20);
2)
F- реквізити службового рядка квитанції на послугу:
—захисний код квитанції (3 знаки);
—шифр (1 знак) та номер документа в замовленні (1 цифра);
— номер замовлення в системі (7 знаків);
—дата оформлення квитанції на послугу (4 знаки - день та
місяць).
Для виконання повернення квитанції на
послугу у випадку вини Залізниці касир
повинен у ключі F зазначити реквізити службового рядка з квитанції; що повертається, у ключі
І зазначити літеру В (ознака того, що
повернення здійснюється з вини Залізниці).
Якщо реквізити, що зазначаються у ключі F, вказані невірно на
екран видається повідомлення КВИТАНЦІЮ НЕ ЗНАЙДЕНО.
Якщо
квитанція, що повертається, вже була повернена, на екран видається повідомлення
КВИТАНЦІЯ ПОВЕРНЕНА.
Призначення
функціональних клавіш діалогового вікна
„Квитанції на послуги":
Enter-ВИКОНАТИ
відправлення замовлення на повернення квитанції на
послугу до системи. Якщо умови повернення документа виконуються, на екран
пред'являється діалогове вікно „Сформований документ повернення квитанції на
послуги" ;
F1-ДОПОМОГА
довідка про призначення ключів діалогового вікна;
F3-ВИХІД
перехід до діалогового вікна .Головне меню";
F9- ОСТАННЯ ВІДПОВІДЬ
при натисненні функціональної клавіші F9 на екран
пред'являється діалогове вікно з документами останнього замовлення (за
наявності);
F4 — РЕШТА
перехід у діалогове вікно „Розрахунок решти";
F5 - ЗМІНА РЕЖИМУ
переключення між пакетним та автономним режимами.
У діалоговому
вікні „Сформований документ повернення квитанції на послугу" касир може
натиснути одну з таких клавіш:
F4 - ДРУК - друк допоміжного документа при погашенні;
Для друку допоміжного документа касир повинен вставити в
принтер бланк „Допоміжний документ" і натиснути клавішу F4. Після натиснення
клавіші F4 квитанція на
послугу вважається поверненою;
F12 - ВІДМОВА - відмова від друку допоміжного документа
„Повернення".
Після натиснення клавіші F12 інформація про
повернення квитанції на послугу до системи не заноситься, у діалоговому вікні
„Квитанція на послугу" пред'являється повідомлення ЗАМОВЛЕННЯ АНУЛЬОВАНО.
У системі передбачена можливість друку дубля документа
„Повернення квитанції на послугу". Дубль документа може бути отриманий
безпосередньо після друку оригіналу документа при натисненні на клавішу F9 - остання відповідь. Друк дубля відбувається при натисненні на клавішу Р4-друк.
Якщо
повернення квитанції на послуги здійснюється після повернення відповідного
проїзного документа - на бланку „Повернення квитанції на послугу"
друкується інформація ПРОЇЗНИЙ
ДОКУМЕНТ ПОВЕРНЕНИЙ. У разі повернення квитанції на послуги до
повернення відповідного проїзного документа - на бланку повернення друкується
інформація ПРОЇЗНИЙ ДОКУМЕНТ НЕ
ПОВЕРНЕНИЙ.
Документ „Повернення квитанції на послугу" касир
скріплює з поверненою квитанцією на послуги та по закінченні зміни передає
разом зі звітом до ЦОП.
Немає коментарів:
Дописати коментар