На 30.04.2021р.
Урок виробничого навчання
Тема уроку "Ремонт акумуляторної батареї"
Завдання Натиснути тут
На 23.04.2021р.
Урок виробничого навчання
Тема уроку "З’єднання деталей і вузлів"
Завдання Натиснути тут
На 09.04.2021.
Урок виробничого навання
Тема уроку "Притирання та шабрування"
Завдання Натиснути тут
На 22.12.2020р.
Виробниче навчання
Тема уроку «Складання вузлів та
деталей рухомого складу»
Завдання
1. Скласти алгоритм дій при поточному
ремонті електровоза ВЛ80т
2. Створити презентацію на тему «Ремонт автозчипного пристрою СА-3»
Література static.scbist.com/scb/uploaded/1_1417326946.pdf?vbseourl=scb/uploaded/1_1417326946.pdf&uri=/scb/uploaded/1_1417326946.pdf
Виробниче
навчання
На 08.12.2020р.
Тема уроку «Ремонт й обслуговування
рухомого складу в об’ємі ТО-1, ТО-2»
1. Надати відповіді на
запитання, зробити опорний конспект (вивчити)
Конспект надіслати
на електронну адресу Ykimaha83@gmail.com
Запитання
1. Технічне
обслуговування ТО-2, загальні вимоги
2. Механічне обладнання
3. Тягові двигуни
4. Допоміжні машини
5. Дахове обладнання
6. Електричні апарати
7. Тяговий трансформатор
8. Акумуляторні батареї
9. Гальмове і пневматичне обладнання
10.
Автоматична локомотивна сигналізація, автостоп, радіозв'язок, швидкостеміри
11.
Приймання електровоза
Конспект уроку
Технічне
обслуговування ТО-2
Загальні
положення
Перед постановкою
електровозів на технічне обслуговування ТО-2 прибула на електровозі локомотивна
бригада або чергова локомотивна бригада зобов'язана зробити продувку гальмової
магістралі, повітряних резервуарів і вологозбирачів і перевірити у встановленому
порядку:
- роботу зарядного пристрою або
розподільного щита (РЩ);
- подачу піску під усі колісні пари;
- дію калориферного опалення, обігріву
картерів компресорів, спускних кранів і вологозбирачів, перевірку дії аварійної
і пневматичної схеми головних резервуарів (у холодну пору року);
- роботу гальмового, пневматичного
обладнання і ЕПГ відповідно до вимог чинної інструкції з експлуатації гальм;
- роботу АЛСН радіостанції і швидкостемірів;
- з обох кабін роботу апаратів набору і
скидання позицій;
- роботу струмоприймачів на підйом і
опускання;
- роботу склообігріву і склоочисників;
- роботу освітлення, звукових і світлових
сигналів;
- роботу (на слух) і нагрів підшипникових
вузлів, доступних для контролю.
Про всі недоліки, що
виявляються в шляху проходження і при перевірці, локомотивна бригада
зобов'язана зробити запис у журналі технічного стану локомотива форми ТУ-152.
При ТО-2 звернути
особливу увагу на огляд відповідальних вузлів і деталей, що забезпечують
безпеку руху, а також деталей, що характеризуються великою інтенсивністю
відмовлень, підвищеним зношенням і ослабленням кріплення. Перелік таких деталей
з указівкою характерних ушкоджень повинен матися в пункті технічного
обслуговування.
Майстер пункту технічного
обслуговування встановлює обсяг додаткових робіт при ТО-2 з урахуванням записів
локомотивних бригад у журналі технічного
стану електровоза ТУ-152 від
попереднього ТО-2.
Начальники служб
локомотивного господарства доріг установлюють перелік додаткових робіт, що не
можуть бути усунуті на ТО-2 (у залежності від оснащеності ПТОЛ), і порядок
відправлення електровозів в основне депо для усунення несправності.
На основі аналізу
відмовлень у роботі електровозів, а також сформованих умов експлуатації на
ділянках їхнього обертання керівникам локомотивних відділів і депо дозволяється
вносити доповнення до дійсних Правил по виробництву ТО-2.
Додаткові роботи в зимовий час при виробництві
ТО-2 установлюються з урахуванням чинної інструкції по роботі в зимових умовах.
Механічне
обладнання
Оглянути рами візків і
кузова на предмет виявлення тріщин, ослаблення кріплень підвісних деталей і
вузлів, стану зварних швів. На електровозах ЧС7 і ЧС8 особлива увага звернути
на відсутність тріщин у шкворневих балках рам візків.
На електровозах ЧС2
особливу увагу звернути на стан зварних швів під кронштейнами кузовних ресор і
в місцях приварювання кронштейнів гальмових циліндрів. На електровозах змінного
струму переконатися у відсутності тріщин у місцях приварювання кронштейнів ванн
бічних опор (електровозів ЧС4) і кронштейнів кріплення до рами візка тяг
міжвізкового з'єднання.
Перевірити стан і
кріплення нижніх кришок центрального шкворня.
Зробити огляд колісних
пар відповідно з чинною "Инструкцией по формированию и содержанию
колесных пар тягового подвижного состава железных дорог колеи 1520 мм" ЦТ/4351.
Оглянути тяговий редуктор
і шарнірну муфту карданного приводу і переконатися у відсутності ослаблення
болтів, що кріплять, течі мастила з порожнин
зубцюватого редуктора,
нагрівання опорних підшипників і підшипників малої шестерні, тріщин у
корпусі редуктора й інших ушкоджень. При наявності течі з редуктора усунути
причину течі, перевірити рівень мастила в редукторі і довести його до норми.
Перевірити стан поводка
малої шестерні і кріплення гайки карданного вала, звернувши увагу на
відсутність тріщин і ослаблення. Оглянути вузол підвіски тягового редуктора на
відсутність тріщин. Перевірити кріплення кронштейнів і стан сайлент-блоків.
Переконатися у
відсутності ослаблення втулок, перевірити кріплення стопорних планок.
Перевірити герметичність
корпусів букс і кріплення кришок.
Переконатися у
відсутності ознак нагрівання буксових вузлів.
Перевірити заземлюючі
пристрої, як зазначено в п. 2.2.2. Перевірити стан буксових направляючих,
відсутність течі мастила зі стаканів, справність і кріплення маслозаправочних
трубок. При наявності течі мастила зі стаканів перевірити рівень мастила, при
необхідності додати.
Оглянути міжвізкове
з'єднання. Перевірити стан і кріплення деталей.
Оглянути вузли і деталі
ресорного підвішування, перевірити їхнє кріплення, стан підвісок, балансирів,
серег, буксових ресор. Переконатися у відсутності тріщин у листах, хомутах
листових ресор і витках спіральних пружин, перевірити наявність шплінтів і
гайок. Перевірити справність кріплення запобіжних пристроїв ресорного
підвішування.
Перевірити кріплення гідравлічних
гасителів і їхніх цапф. Гідравлічні гасителі з течею замінити.
Переконатися у
відсутності тріщин у кронштейнах кріплення тягових двигунів.
Перевірити стан і
справність кріплення шляхоочисників,
котушок прийомної системи АЛСН, деталей і вузлів гальмової важільної передачі,
труб і наконечників для подачі піску і форсунок, а також запобіжних пристроїв. Переконатися у відсутності тріщин у
кронштейнах піскових труб.
Перевірити товщину
гальмових колодок, правильність їхньої установки і кріплення. Сповзання
гальмових колодок за зовнішню грань бандажа колісної пари більше 10 мм не
допускається. Колодки товщиною менше 15 мм замінити. Після зміни гальмових
колодок перевірити і відрегулювати вихід штоків гальмових циліндрів.
Перевірити правильність
установки клинів кріплення гальмових колодок. Клин повинен установлюватися
зверху з постановкою валика, шайби і шплінта. Установка клина знизу не
допускається.
Зробити огляд
автозчепного пристрою з метою виявлення тріщин, зламів і деформацій деталей.
Перевірити стан і
справність кріплення деталей розчіпного приводу, правильність кріплення валика
підйомника і клина тягового хомута. На електровозах ЧС7 і ЧС8 перевірити
справність дії механізму міжсекційних автозчеплень від саморозчеплення.
Перевірити прилягання
поглинаючого апарата до упорної плити і заднім упорним косинцям (упору).
Перевірити роботу ручного
гальма з обох кабін керування.
Тягові
двигуни
Відкрити нижні оглядові
колекторні люки, перевірити справність кришок люків і їхніх ущільнень.
Зробити огляд доступних
місць щітково-колекторного апарата і перемичок. Перевірити кріплення траверси.
При спрацьовуванні
захисту в шляху проходження або запису локомотивної бригади зробити додатково
перевірку тягових двигунів через верхні оглядові люки, а також огляд кабелів,
що підводять.
Усунути наслідку
перекидань з провертом траверси і якоря.
Після огляду тягових
двигунів щільно закрити оглядові люки і перевірити справність замикаючих
пристроїв.
Перевірити кріплення
вентиляційних патрубків до повітроводу кузова.
Перевірити опір ізоляції
тягових двигунів і записати в журнал ТУ-152.
Допоміжні
машини
Зробити огляд
щітково-колекторного вузла допоміжних машин.
Перевірити стан
фундаментних основ, справність гумометалевих амортизаторів, сполучних муфт
мотор-вентиляторів і допоміжного компресора, редукторів мотор-компресорів,
приводів генераторів струму керування.
Перевірити рівень мастила в картерах
компресорів, при необхідності додати мастило.
Дахове
обладнання
Перевірити кріплення основ струмоприймачів до
опорних ізоляторів, відсутність тріщин в елементах верхньої і нижньої рам.
Переконатися у
відсутності деформації рам.
Перевірити стан полозів,
шарнірних з'єднань, шунтів, контактних накладок полозів струмоприймачів.
Зробити підмазку полозів. При необхідності зробити запилювання накладок.
Полози з відірваними,
ослабшими або, що мають товщину 2,5 мм і менше мідними і металокерамічними
накладками замінити. При викришуванні основного мастила СГС-О понад 20% полоз
замінити. Вугільні вставки, зношені до контрольної риски, замінити.
Оглянути ізолятори струмоприймача,
видалити з їх забруднення, перевірити стан повітряних труб, що підводять, і
рукавів, механічного замка проти мимовільного підйому. Несправні, ненормально
зношені деталі замінити.
Перевірити стан і
кріплення пневматичного приводу.
В зимовий час перевірити
статичну характеристику струмоприймачів, у літню пору характеристику перевірити
при зміні полозів або інших деталей і по запису машиніста. Перевірити роботу
струмоприймачів з обох кабін керування на підйом і опускання.
Оглянути струмопідводящі шини й опорні
ізолятори і перевірити їхнє кріплення. Оглянути вілітові розрядники, дроселі
перешкодозаглушувальних пристроїв, роз'єднувачі, заземлювач, антену
радіозв'язку.
Випустити повітря з резервуара, видалити
конденсат і оглянути головний повітряний вимикач. Перевірити стан ізоляторів,
рівень рідини в гідрогасителі (гідроамортизаторі), стан контактів роз'єднувачів
і блокувальних контактів.
Зробити огляд трубопроводів, повітряних
резервуарів і холодильників, перевірити їхнє кріплення і стан захисних чохлів.
Перевірити роботу механізму жалюзі, оглянути
через відкриті жалюзі пуско-гальмові резистори і теплові датчики до них, кріплення кришок вентиляторів обдува
пуско-гальмових резисторів.
Перевірити герметичність
шлангів що підводять повітря і приводів жалюзі.
Електричні апарати
Головний груповий
перемикач оглянути з підйомом дугогасних камер, при цьому перевірити стан і
кріплення кабелів, що підводять, і перемичок, кулачкових шайб, силових
контактів, дугогасних камер, шунтів.
Перевірити стан і
кріплення проводів електромагнітних вентилів, що підводять, приводу головного
перемикача.
Перевірити чіткість
роботи електромагнітних вентилів приводу і відсутність витоків повітря.
Несправності усунути. В випадку зміни шайб, силових контактів і інших деталей
контакторних елементів перевірити розгорнення.
На електровозах ЧС4 і ЧС8
зняти дугогасні камери перемикача ступіней, оглянути і при необхідності
зачистити контакти.
Оглянути резистори і
перевірити кріплення шин, що підводять, правильність установки і стан стаканів
натискних пружин контакторів потужності.
Перевірити роботу
перемикача і цілісність запобіжної мембрани шукача.
В електромагнітних і
електропневматичних контакторів перевірити стан і кріплення кабелів, що
підводять, шунтів, силових контактів, дугогасних камер і місткових контактів.
При виявленні оплавлень
на силових і блокувальних контактах останні зачистити. При значному ушкодженні
замінити контакти.
В зимовий час зробити
огляд розеток, штепсельних з'єднань і контактора, призначених для електричного
обігріву вагонів. Зробити вимір опору
ізоляції кола обігріву з оцінкою в журналі форми ТУ-152.
Оглянути проміжний
контролер, перевірити люфт головного барабана, стан пневматичного приводу.
Перевірити роботу проміжного контролера (час повороту головного барабана з 42-й
позиції до нуля повинен бути від 14 до 20с).
Тяговий
трансформатор
При огляді тягового
трансформатора перевірити рівень масла в розширювальному баці, переконатися у
відсутності течі масла в баці і з'єднаннях трубопроводів масляної системи.
Перевірити стан реагентів повітроочищувача. Переконатися у відсутності
спучувань бака тягового трансформатора.
При спрацьовуванні реле
Бухгольца (при перевірці газ запалюється) електровоз повинен бути усунений від
експлуатації для ревізії тягового трансформатора з вийманням магнітного стержня
(керна). При спрацьовуванні (разом або окремо) реле 008 максимального
струмового захисту або реле 009 диференціального струмового захисту зробити
комплекс перевірок для того, щоб переконатися в справності трансформатора,
знайти й усунути ушкодження в силовому колі або переконатися в помилковому
спрацьовуванні захисту.
Акумуляторні
батареї
Огляд акумуляторної
батареї зробити відповідно до чинної технологічної інструкції на деповський
ремонт лужних нікель-кадмієвих акумуляторних батарей е.р.с., розробленої ПКБ
ЦТ.
При виявленні
інтенсивного википання електроліту в більшій частині елементів зробити
настроювання розподільного щита (зарядного пристрою).
Гальмове
і пневматичне обладнання
Оглянути прилади і
трубопроводи, переконатися в наявності пломб у встановлених місцях.
Перевірити дія гальмового
пневматичного обладнання і ЕПГ відповідно до Інструкції з технічного обслуговування,
ремонту та випробування гальмового обладнання локомотивів і моторвагонного
рухомого складу.
Автоматична
локомотивна сигналізація, автостоп, радіозв'язок, швидкостеміри
Перевірити роботу АЛСН,
автостопа і поїзного радіозв'язку відповідно до чинних інструкцій Укрзалізниці.
Перевірити стан шарнірних
з'єднань у горизонтальному і вертикальному валах приводу швидкостеміра.
Оглянути кріплення черв'ячного і кутового редуктора. Ослабші болти і хомути
закріпити.
Зробити заміну швидкостемірів
по запису машиніста в журналі ТУ-152 і за результатами огляду.
Приймання
електровоза
Порядок приймання
електровоза після закінчення ТО-2 і його випробування під високою напругою від
контактної мережі встановлюється начальником депо.
Майстер (ст. майстер), що
очолює змінну бригаду, повинен проконтролювати виконання робіт бригадою
технічного обслуговування по
записах машиніста в журналі
форми ТУ-152 (при цьому звернути увагу на те, щоб інструмент і інші сторонні
предмети не були залишені у високовольтній камері, а розташоване поруч з
вузлами, що ремонтувалися, обладнання не ушкоджене в процесі виконання ремонту
або технічного обслуговування). Після виконання ремонту по запису машиніста
зробити оцінку в журналі ТУ-152 (з указівкою прізвища виконавця), а також поставити
спеціальний штамп, де вказується назва ПТОЛ, дата, час доби і зміна
майстра, що проводить ТО-2.
При прийманні електровоза
після проведення ТО-2 в обов'язковому порядку виконати наступні роботи:
- перевірити стан гальмового обладнання і
дію гальм відповідно до чинних інструкцій Укрзалізниці;
- при наявності зауважень локомотивної
бригади перевірити роботу електропневматичного гальма під навантаженням
переносним приладом А635 або П-ЕПГ-Л
№ 569.00.22 або іншими подібними їм приладами відповідно до чинної інструкції;
- перевірити подачу піску під усі колісні
пари;
- перевірити наявність і стан ходового
інструмента й інвентарю, протипожежного інвентарю;
- поповнити відсутній або замінити
несправний інструмент і інвентар;
- перевірити наявність пломб на ящику з
неходовим інструментом і інвентарем.
Під контактним проводом
при керуванні електровозом з обох кабін машиніста перевірити:
- підйом і опускання кожного струмоприймача;
- чіткість запуску і роботу допоміжних машин
(по черзі) ;
- роботу зарядного пристрою або
розподільного щита коли працюють генератори струму керування;
- роботу регулятора тиску;
- включення контактора обігріву вагонів (у
зимовий час);
- збирання силової схеми електровоза на
перших позиціях (уперед, назад);
- дію від кнопки реостатного гальма.
Виробниче
навчання
На 01.12.2020р.
Тема уроку «Ремонт й обслуговування
рухомого складу в об’ємі ТО-1, ТО-2»
1. Надати відповіді на
запитання, зробити опорний конспект (вивчити)
2. Скласти алгоритм дій при
огляді механічної частини рухомого складу
ü
Колісної пари
ü
Буксового вузла
ü
Ресорного підвішування
ü
Тягового редуктора
ü
Гальмівної важільної
передачі
ü
Автозчіпного пристрою
Конспект і алгоритм
надіслати на електронну адресу Ykimaha83@gmail.com
Запитання
1. Технічне
обслуговування ТО-1, загальні вимоги
2. Приймання локомотива в основному або
оборотному депо
3. Здача електровоза в основному або оборотному
депо (пункті обороту)
4. Технічне обслуговування локомотивів у шляху
проходження
5. Здача (приймання) локомотива в пункті зміни
локомотивних бригад на станційних коліях
Конспект уроку
Технічне обслуговування ТО-1
Загальні вимоги
Обсяги робіт і порядок
виконання технічного обслуговування ТО-1 локомотивними бригадами визначаються
наказом начальника служби локомотивного господарства, а при експлуатації
електровозів на ділянках декількох залізниць — спільним наказом начальників
служб локомотивного господарства цих доріг. Вимоги до організації експлуатації
і технічного обслуговування електровозів
на основних напрямках
пасажирського руху затверджуються начальником Головного управління
локомотивного господарства Укрзалізниці.
Виконання встановленого
переліку й обсягів робіт з технічного обслуговування ТО-1 є обов'язковим для
локомотивних бригад на всьому полігоні обертання електровоза.
В зимовий час повинне
передбачатися виконання додаткового обсягу робіт при ТО-1 відповідно до чинної
інструкції з підготовки до роботи і технічного обслуговування електровозів у
зимових умовах.
При управлінні
електровозом машиніст повинен встановлювати такі режими роботи обладнання, що
виключають можливість його ушкодження і відмовлень.
Усі виявлені в процесі
експлуатації і при технічному обслуговуванні несправності й особливо ті з них,
що не усунуті силами локомотивної бригади, повинні бути записані в журнал
технічного стану локомотива форми
ТУ-152.
За неграмотний запис про
наявні на електровозі несправності і приховування несправностей локомотивна
бригада залучається до дисциплінарної відповідальності.
Приймання
локомотива в основному або оборотному депо
Приймаюча локомотивна
бригада зобов'язана:
- перевірити по журналу технічного стану
форми ТУ-152 час проведення ТО-2, виконання ремонту, записаного машиністом, що
здає, і виявленого в шляху проходження з моменту виробництва попереднього ТО-2,
роботу АЛСН і поїзного радіозв'язку;
- перевірити якість ТО-1, виконаного
бригадою, що здає; перевірити виконання записаного в журналі ремонту, при цьому варто звернути увагу на
те, щоб інструмент і інші сторонні предмети не були залишені у високовольтній
камері, а розташоване поруч обладнання не ушкоджене в процесі виконання ремонту
або технічного обслуговування.
Оглядаючи механічну
частину, у першу чергу перевірити:
- по колісних парах:
1)
щільність
посадки бандажів обстукуванням і по зовнішніх ознаках (виступанню іржі,
зрушенню бруду на границі насадки, зрушенню контрольних смуг, обгоранню фарби
на бандажі, перегріву гальмових колодок і
т.д.);
2)
відсутність
тріщин і слідів місцевого збільшення ширини бандажа більше 5 мм, гострого накату на гребені бандажа;
раковин, вибоїв, повзунів на видимій частині бандажа;
3)
відсутність
тріщин на спицях, ободах і маточинах видимої частини колісного центра;
- по буксовому вузлу:
1)
відсутність
ознак перегріву буксових підшипників (на
дотик і по зовнішніх ознаках – видавлюванню мастила з лабіринтового ущільнення,
відшаруванню фарби, зміні кольору фарбування);
2)
герметичність
букс і відсутність тріщин у корпусі;
3)
цілісність
серег (щік) буксових ресор, буксових направляючих і сайлент-блоків, відсутність
розшарування гуми і перекосу поводків;
4)
кріплення
корпуса заземлюючого пристрою і кришок;
5)
зношення
контактних кілець заземлюючого пристрою (по зменшенню виступаючої частини
сигналізатора, при його наявності: не допускається поглиблення сигналізатора
більш ніж на 16 мм від торця кришки, його перекіс або відсутність);
6)
відсутність
течі мастила зі стаканів буксових направляючих;
7)
стан
і кріплення маслозаправочних трубочок;
8)
цілісність
шплінтувального дроту головок болтів буксових кришок;
- по ресорному підвішуванню:
1)
стан підвісок,
балансирів, зовнішніх і внутрішніх серег, буксових ресор;
2)
відсутність
тріщин у листах, хомутах листових ресор і витках спіральних пружин (перевірка
пружин обстукуванням молотком забороняється);
3)
ослаблення
листів у хомуті;
4)
відсутність
зрушення у листових ресор (по ослабленню клина в хомуті або контрольних смугах,
а також зрушенню листів по торцях);
5)
наявність
гайок, шплінтів, цілісність і надійність запобіжних пристроїв;
6)
кріплення
кронштейнів кузовних ресор;
7)
перевірити
стан кріплень гідравлічних гасителів коливань (експлуатація при наявності течі
мастила забороняється);
8)
перевірити
стан запобіжних тросиків верхніх валиків підвіски;
- по тяговому редукторі:
1)
цілісність
підвіски;
2)
відсутність
тріщин у підвісці і вушку редуктора;
3)
наявність
і стан стопорних планок верхнього і нижнього валиків підвіски, цілісність
дротового шплінтування болтів, що кріплять стопорні планки;
4)
відсутність
ознак перегріву зовнішнього опорного підшипника малої шестерні;
- по гальмовій важільній передачі:
1)
стан
гальмових колодок і башмаків;
2)
зношення
гальмових колодок і відсутність у них наскрізних поперечних тріщин (у
неармованих колодок), товщина гальмових колодок допускається не менше 15 мм
(при клинчастому зношенні виміряється на відстані 50 мм від тонкого краю);
3)
відсутність
сповзання за зовнішню грань бандажа
більше 10 мм;
4)
правильність
постановки клинів у гальмових башмаках (клин повинен установлюватися зверху
з постановкою валика, шайби і шплінтів);
5)
стан
і надійність кріплення запобіжних пристроїв, наявність гайок і шплінтів;
6)
дія
гальмової важільної передачі при роботі крана машиніста; при цьому перевірити:
відсутність тертя деталей гальмової передачі об інші елементи механічного
обладнання, відсутність заїдань, спрацьовування всіх гальмових циліндрів,
відсутність витоку повітря з гальмових
циліндрів. Вихід штоків гальмових
циліндрів повинен бути в межах від 75
до 125 мм;
7)
однобічне
зношення колодок не допускається;
8)
щільність
прилягання гальмових колодок до бандажів перевірити обстукуванням молотком (у
загальмованому стані);
- по автозчепному пристрою:
1)
відсутність
тріщин у деталях, зламів і деформацій;
2)
стан
і справність кріплення деталей розчіпного приводу, правильність кріплення
валика підйомника і клина тягового хомута;
3)
вільність
поперечного переміщення від руки автозчеплення і справна дія розчіпного важеля;
4)
справність
дії механізму автозчеплення;
- по міжвізковому з'єднанню:
1)
цілісність
направляючих, болтів (шпильок) кріплення;
2)
наявність
запобіжних тросиків;
- по шляхоочисниках, котушкам прийомної системи
АЛСН і їхнім запобіжним пристроям:
1)
загальний
стан і справність кріплення;
2)
висота
підвіски прийомних котушок АЛСН повинна бути не менше відстані нижньої крайки
шляхоочисника від головки рейки;
- по ящиках акумуляторних батарей:
1)
справність
замків;
2)
справність
кріплення і наявність запобіжних
тросиків;
- по пристроях піскоподачі:
1)
правильність
установки піскових труб і їхніх наконечників;
2)
відсутність
тріщин у кронштейнах піскових труб;
3)
правильність
функціонування пристроїв піскоподачі;
– по гребнезмащувачам:
1) оглянути систему гребнезмащування
відповідно до інструкції виробника;
- по приводу швидкостеміра:
1)
стан
шарнірних з'єднань у горизонтальному і вертикальному валах;
2)
кріплення
черв'ячного і кутового редуктора;
- по нижніх оглядових люках тягових
двигунів:
1)
наявність;
- по обладнанню електричного обігріву
вагонів;
1)
справність
кріплення в гніздах штепсельних з'єднань для електричного обігріву вагонів;
2)
наявність
у зимовий час і справність снігозахисних чохлів штепсельних з'єднань і розеток.
Оглядаючи допоміжні
машини, у першу чергу перевірити:
- відсутність ненормальних шумів у якірних
підшипниках і щітковому апараті;
- стан фундаментних основ і заземлень на
наявність тріщин і ослаблення кріплення;
- справність гумометалевих амортизаторів, сполучних
муфт мотор-вентиляторів і допоміжного компресора, приводів генераторів струму
керування (бракувальною ознакою вважати руйнування гуми).
При огляді дахового
обладнання, не піднімаючись на дах, перевірити:
- справність дії струмоприймачів при підйомі
й опусканні;
- відсутність деформації рухомих рам
струмоприймача.
Перевірити справність і
правильність функціонування електричних апаратів.
Перевірити з пульта
керування з обох кабін синхронність роботи контролера машиніста з головним
груповим перемикачем і перемикачем ослаблення збудження (для ЧС2), контролера
машиніста з проміжним контролером (для ЧС7). При цьому перевірити дію
механічних блокувань контролера машиніста, чіткість роботи при наборі і
скиданні позицій електропневматичних приводів головного перемикача і перемикача
ослаблення збудження, а також проміжного контролера, переконатися у відсутності
витоків повітря в приводах. Для ЧС4 і ЧС8 перевірити синхронність роботи
контролера машиніста з перемикачем ступіней тягового трансформатора і
перемикачем ослаблення збудження.
Оглянути без зняття
захисних сіток реверсори, вимикачі тягових електродвигунів, перемикачі
«хід-гальмо» і контактори відключення тягових електродвигунів. Перевірити їхню
роботу з пультів керування, переконатися у відсутності витоків повітря в
приводах.
Перевірити з пультів
керування включення електромагнітних і електропневматичних контакторів, у тому
числі контакторів для збору аварійних
схем, на чіткість включення і відключення, при цьому переконатися в справній роботі
реле часу і повітро-струменевих реле.
Перевірити роботу
калориферів і склообігріву.
Перевірити справність
тягового трансформатора і перемикача ступіней (ПС).
Переконатися в наявності
масла в розширювальному баці і відсутності витоків масла із системи охолодження.
Перевірити цілісність
мембрани ПС. При руйнуванні мембрани підйом струмоприймача й експлуатація
електровоза забороняються.
Перевірити час ходу
перемикача ступіней трансформатора від 0 до 32-й позиції: воно повинно бути від
15 до 19 с.
Перевірити роботу
розподільного щита зарядного пристрою акумуляторної батареї.
Перевірити напругу
акумуляторної батареї і переконатися у відповідності її нормі.
Перевірити справність і
правильність функціонування гальмового і пневматичного обладнання.
Перевірити щільність
гальмової і напірної магістралі, гальмових циліндрів.
Перевірити роботу кранів
машиніста ЕПГ і повітророзподільника відповідно до "Інструкції з
експлуатації гальм рухомого складу" ЦТ-ЦВ-ЦЛ-0015.
В зимовий період
перевірити дію аварійної пневматичної схеми живлення головних резервуарів.
Зробити продувку
гальмової магістралі, повітряних
резервуарів і вологозбирачів.
Оцінити стан і перевірити
кріплення кінцевих кранів гальмової і напірної магістралі, зробити продувку
магістралей і перевірити фіксацію кінцевих кранів у закритому положенні і
неможливість їхнього мимовільного відкриття; перевірити кріплення кінцевих
рукавів, наявність і стан гумових кілець, що ущільнюють, у головках, стан
кульового контакту кіл ЕПГ.
Перевірити роботу
склоочисника.
Перевірити роботу
звукових сигналів.
Перевірити роботу
освітлення, світлових сигналів.
Перевірити наявність і
стан сигнальних приналежностей, інвентарю й інструмента, протипожежного
інвентарю.
Забороняється випускати
під поїзди локомотиви, у яких мається хоча б одна з несправностей, зазначених у
п. 1.2.2.
В випадку коли при
прийманні локомотива в основному або оборотному депо локомотивна бригада
визначить неякісне виконання чи невиконання записаного раніше ремонту або
знайде несправність, що не може бути усунута за час, передбачений на приймання
локомотива, машиніст доповідає про це черговому по депо, проводить запис
несправності в журналі ТУ-152 і за розпорядженням чергового по депо заміняє
несправний локомотив.
Здача
електровоза в основному або оборотному депо (пункті обороту)
При здачі електровоза
локомотивна бригада зобов'язана виконати роботи по технічному обслуговуванню в
повному обсязі, передбаченому при прийманні локомотива в депо з приведенням
його в належний стан.
Зробити докладний запис у
журналі ТУ-152 про всі замічені відхилення від нормальної роботи вузлів,
обладнання, електричних і пневматичних схем, про роботу АЛСН, приладів
пильності, радіостанції і запис витрати
електроенергії.
Усі записи повинні
вестися чітко й акуратно, записи олівцем не допускаються. Відповідальність за
дбайливе ведення журналу технічного стану локомотива ТУ-152 і вірогідність
записів у ньому покладається на локомотивні бригади, машиністів-інструкторів і
майстрів.
При застосуванні на
локомотиві аварійної схеми локомотивна бригада після прибуття в депо повинна,
не розбираючи її, доповісти про це черговому по депо.
Технічне
обслуговування локомотивів у шляху проходження
В шляху проходження
локомотивна бригада зобов'язана:
- уважно стежити за показаннями
контрольно-вимірювальних приладів;
- контролювати роботу тягових
електродвигунів, допоміжних машин, гальм, періодично звіряти показання приладів
у кабіні машиніста;
- періодично контролювати температуру масла тягового трансформатора;
- швидко реагувати на різкі зміни показань
приладів, появу сторонніх шумів, іскріння, спалахи світла, запах горілої
ізоляції, масла й інші явища, що супроводжують можливим несправностям
обладнання;
- періодично видаляти конденсат з резервуарів
і вологозбирачів, масловід'єднувачів пневматичного обладнання;
- оперативно виявляти і технічно
грамотно усувати виникаючі на локомотиві
відмовлення.
При стоянках локомотива
на проміжних станціях локомотивна бригада зобов'язана перевіряти стан ходових
частин і зробити контроль нагрівання буксового вузла колісних пар на дотик
тильною стороною долоні.
Обсяг роботи, виконуваний
локомотивними бригадами при огляді ходових частин на проміжних станціях, повинен бути
визначений у залежності від часу стоянки (відповідно до приблизного переліку
обсягу робіт при прийманні локомотива в основному депо) і затверджений
начальниками служб локомотивного господарства доріг, на яких обертаються
локомотиви.
При виявленні
локомотивною бригадою при зупинках у шляху проходження або в пункті зміни
локомотивних бригад (де локомотив не відчіпляється від поїзда) ознак ослаблення
бандажа на колісному центрі, повзунів, заклинювання й інших ушкоджень колісної
пари машиніст зобов'язаний особисто оглянути цю колісну пару і визначити
можливість подальшого проходження локомотива з поїздом, керуючись
"Правилами технічної експлуатації залізниць України" ЦРБ/0004.
При спрацьовуванні
апаратів захисту машиніст зобов'язаний з'ясувати й усунути причину
спрацьовування.
Повторне включення схеми
без установлення причин і усунення несправності проводити з прийняттям заходів
обережності і тільки у випадках, коли неясна несправність або при підозрі на
помилкове спрацювання апаратів захисту. При спрацьовуванні реле Бухгольца (при перевірці
газ займається) категорично забороняється, щоб уникнути ушкодження тягового
трансформатора, вдруге ставити електровоз під напругу.
Про усі випадки
спрацьовування захисту машиніст зобов'язаний зробити запис у журналі форми
ТУ-152 з вказівкою обставин, причин і місця ушкодження.
Забороняється відключати
апарат захисту, шунтувати або відключати їх блокування, крім аварійних
випадків, передбачених посібником з експлуатації для даної серії локомотива.
При необхідності зупинки
поїзда для усунення несправності машиніст зобов'язаний:
- погодити порядок виконання роботи з
помічником, приготувати інструмент і інші необхідні пристосування для усунення
несправності;
- взаємно контролювати послідовність
операцій;
- переконатися в правильності виконання
робіт і готовності локомотива до руху, після чого почати рух, повідомивши про
це чергового по станції і поїзного диспетчера.
Здача
(приймання) локомотива в пункті зміни локомотивних бригад на станційних коліях
Перелік робіт, що виконуються
приймаючою і тією, що здає локомотивними бригадами, повинен бути розроблений
відповідно до приблизного переліку обсягу робіт, що виконуються локомотивними
бригадами по прийманню і здачі в основному депо і з врахуванням часу стоянки
поїзда на станціях зміни локомотивних бригад.
При роботі електровозів
на ділянках декількох доріг цей перелік затверджується начальниками служб
локомотивного господарства цих доріг.
Локомотивна бригада, що
здає, зобов'язана:
- зробити, якщо необхідно, додаткову перевірку
несправних пристроїв з метою уточнення характеру їхнього стану і причин
ушкодження;
- закінчити виконання циклу робіт з
технічного обслуговування і приведення локомотива в належний стан відповідно до
затвердженого переліку, про що зробити запис у журналі ТУ-152;
- при відсутності або псуванні інструмента,
інвентаря, сигнальних приладь і ін. прикласти акт форми ТУ-156;
- зробити докладний запис у журналі форми
ТУ-152 про всі замічені відхилення від нормальної роботи вузлів, обладнання,
електричних і пневматичних схем, про роботу АЛСН, приладів пильності,
радіостанції і запис показання лічильника витрати електричної енергії і
лічильника числа спрацьовування захисту (якщо він мається на локомотиві);
- поставити дату, час і підпис.
Локомотивна бригада, що здає,
крім запису в журналі ТУ-152 повинна усно докладно проінформувати приймаючу
локомотивну бригаду про всі несправності і замічені ознаки ненормальної роботи
локомотива, включенні в роботу систем резервування, застосуванні аварійних
схем.
При використанні
аварійних схем локомотивна бригада, що здає, повинна докладно пояснити
приймаючій локомотивній бригаді прийняте технічне рішення.
При виявленні під час
приймання локомотива несправностей, які можна усунути, бригада, що здає і
приймаюча бригади зобов'язані спільно усунути їх і вжити необхідних заходів до
того, щоб не допустити зриву поїзда з графіка.
Домашнє завдання: вивчити конспект,
створити презентацію
Нагвірний+
ВідповістиВидалитиНевмитий +
ВідповістиВидалитиТкаченко Роман +
ВідповістиВидалитиКоваленко+
ВідповістиВидалити